Obchodní podmínky

Snažíme se vždy o to, aby dekorace byly v co nejlepším stavu, ale jedná se o půjčovnu, kdy se dekorace během sezóny půjčí hned několikrát. Dekorace tak NESOU ZNÁMKY POUŽÍVÁNÍ, škrábance, oděrky, apod. Samozřejmě nepůjčujeme dekorace špinavé či rozbité, ale pro případy, kdy chcete dekorace úplně nové, doporučujeme dekorace zakoupit a nevyužívat služby půjčovny.

I. Určení smluvních stran

Pronajímatel: Lucie Mendelová, U Bachmače 1624/14, 326 00 Plzeň, IČ: 10682791

Zákazník, který se rozhodne zapůjčit si svatební dekorace (kolekce předmětů) z e-shopu www.menuu.cz se stává nájemcem. Lucie Mendelová vystupuje v roli pronajímatele. Označení kupujícího a prodávajícího pro potřeby těchto obchodních podmínek užíváme v případě prodeje služby, kterou lze zakoupit na webových stránkách www.mennu.cz

II. Předmět smluvního vztahu

Předmětem smluvního vztahu je přenechání movitých věcí ve vlastnictví pronajímatele nájemci, aby nájemce tyto věci užíval a zaplatil za to pronajímateli nájemné. Pronajímané movité věci jsou dále v těchto obchodních podmínkách uváděny jako předměty nájmu. Pronajímatel pronajímá pouze předměty zveřejněné na webových stránkách www.menuu.cz, v sekci Svatební styly.

Koupit můžete jen ty služby, které jsou určeny k prodeji a jsou blíže specifikovány na webových stránkách www.menuu.cz. Objednávka těchto služeb v našem e-shopu zavazuje kupujícího zaplatit za objednané služby předem a prodávající je povinen objednané služby po zaplacení dodat v daném termínu.

III. Ceny, vratná kauce a neplátce DPH

Ceny za půjčovné (pronájem) jsou vždy uvedeny na webových stránkách u každého produktu. Pronajímatel zasílá svým zákazníkům fakturu na základě provedení platby za pronájem svatební kolekce a doplňkové služby, kterou kupující či nájemce uskuteční prostřednictvím e-shopu na webových stránkách www.menuu.cz. Platbu za pronájem dekorací a související služby lze provést online prostřednictvím platební brány.

Následně nejpozději 7 dní před konáním akce pronajímatel bude chtít po nájemci složit vratnou kauci (zálohu). Pronajímatel Vám kauci vrátí v plné výši, jestliže se zapůjčené předměty vrátí nepoškozené, nezničené nebo neznehodnocené. Podrobněji jsou pravidla vratné kauce popsána v článku VI. Pronajímatel není plátcem DPH.

IV. Podmínky pro předání předmětů nájmu.

Pronajímatel se zavazuje předat předměty nájmu nájemci v den uvedený v objednávce. Tato povinnost pronajímateli vzniká za předpokladu, že nájemce zaplatil nájemné a vratnou kauci nejpozději 7 pracovních dnů před konáním akce, na které mají být předměty nájmu užívány. Nájemné a vratná kauce jsou zaplaceny v okamžiku připsání platby na účet pronajímatele.

Pronajímatel předá předměty nájmu nájemci osobně, a to na adrese, která je uvedená na webových stránkách www.menuu.cz, nebo na jiném místě dle vzájemné dohody, nebo na základě objednávky pronajímatel zajistí dopravu na místo konání akce, nebo na adresu, kterou si nájemce zvolí. Lhůta pro předání předmětů nájmu není závazná, pokud se pronajímatel a nájemce dohodnou jinak.

V. Převzetí předmětů nájmu nájemcem a odpovědnost za škodu (majetkovou újmu) ze strany pronajímatele

Při převzetí je nájemce povinen předměty nájmu zkontrolovat, zda nejsou poškozené nebo jinak znehodnocené. Jestliže nájemce zjistí, že jsou předměty nájmu poškozené, zničené či znehodnocené, je povinen informovat o tom pronajímatele, a to nejpozději v den převzetí od přepravce. Na pozdější reklamace nebude brán zřetel a bude se považovat za to, že nájemce převzal předměty nájmu bez jakýchkoliv vad či poškození.

V případě, že převezme nájemce předměty nájmu poškozené, zničené či jinak znehodnocené a informuje o tom včas pronajímatele, je pronajímatel povinen v co možná nejkratší lhůtě dodat jiné – srovnatelné předměty. Jestliže není možné z objektivních důvodů dodat včas náhradní předměty nájmu, je pronajímatel povinen kompenzovat újmu nájemce finanční částkou a to nejvýše 30% z celkové ceny nájmu, kterou nájemce zaplatil za předmět či předměty, kterých se poškození týká.

VI. Odpovědnost nájemce za škodu (majetkovou újmu) na předmětech nájmu

Odpovědnost za škodu (majetkovou újmu) na předmětech nájmu nese nájemce, a to od okamžiku převzetí předmětů nájmů až do navrácení těchto předmětů pronajímateli. V případě, že nájemce vrací předměty nájmu pronajímateli prostřednictvím vlastní dopravy. Nese za předměty veškerou zodpovědnost do doby, kdy předměty předá pronajímateli.

Pokud pronajímatel převezme předměty nájmu poškozené, zničené nebo jinak znehodnocené a nájemce nebude moci prokázat, že převzal předměty nájmu nepoškozené, nezničené nebo jinak neznehodnocené, považuje se za to, že odpovědnost za škodu (majetkovou újmu) nese nájemce.

VII. Kauce a podmínky pro navrácení kauce

Kauce je finanční částka, kterou nájemce dobrovolně postupuje pronajímateli jako formu vratné zálohy. Výše kauce je pevně stanovena na 8 000 Kč. Výši kauce stanovuje vždy pronajímatel. Pokud pronajímatel převezme předměty nájmu ve stejném stavu jako je předal, nepoškozené, nezničené nebo jinak neznehodnocené, je povinen navrátit přijatou kauci nájemci v plné výši. Kauce je zaslána na bankovní účet nájemce maximálně do 14 dnů.

Při převzetí poškozených, zničených nebo znehodnocených předmětů nájmu je pronajímatel oprávněn ponechat si kauci nebo její část, aby mohl předměty nájmu opravit nebo je uvést do původního stavu. Pokud není možné předměty nájmu opravit nebo je uvést do původního stavu, ponechá si pronajímatel kauci nebo její část, aby mohl pořídit předměty nájmu nové, srovnatelné s těmi, které byly na základě objednávky zapůjčené (pronajaty). Na ztrátu nebo poškození dekorací se ze strany pronajímatele vztahuje limit do 500 Kč; veškeré náklady nad tuto částku se budou odečítat z vratné kauce.

Výše vratné kauce je uvedena na faktuře, kterou zasílá pronajímatel nájemci poté, co nájemce učinil provedení platby za pronájem prostřednictvím e-shopu na webových stránkách www.menuu.cz nebo je objednal jiným způsobem, z kterého je zřejmé, jaké předměty chce zapůjčit (pronajmout) a v jakém termínu si je přeje zapůjčit (pronajmout).

O finanční částce, kterou si pronajímatel z kauce ponechá, je povinen písemně informovat nájemce, a to nejpozději do 7 pracovních dnů od data převzetí předmětů nájmu. Za písemné sdělení se pro tyto případy považuje také elektronická komunikace, např. formou e-mailu či SMS zpráv. Toto ustanovení se použije obdobně také pro osobní předání předmětů nájmu.

VII. Kauce a podmínky pro navrácení kauce

Nájemce má povinnost vrátit předměty nájmu pronajímateli nejpozději do do data, na kterou byly předměty nájmu zapůjčeny (pronajaty). Za navrácení se považuje fyzické předání předmětů nájmu k rukám pronajímatele nebo doručení vlastní dopravou k rukám pronajímatele. Za každý den prodlení je pronajímatel oprávněn požadovat finanční částku odpovídající 50% z výše zápůjčky.

Jestliže nájemce předměty nájmu nevrátí vůbec, náleží pronajímateli celá postoupená kauce a doplatek ve výši pořizovací ceny předmětů.

Pokud nájemce zruší celou objednávku ve lhůtě 30 dní před termínem zápůjčky, náleží pronajímateli 30% z ceny zápůjčky. Navrácení zbývající částky se uskuteční ve lhůtě 5 pracovních dnů od zrušení objednávky.

Pokud nájemce zruší celou objednávku ve lhůtě méně než 15 dní před termínem pořádání akce, na které mají být předměty nájmu užívány, náleží pronajímateli 50% z ceny zápůjčky. Navrácení zbývající částky se uskuteční ve lhůtě 5 pracovních dnů od zrušení objednávky.

Pokud nájemce zruší celou objednávku ve lhůtě 9 dní a kratší před termínem pořádání akce, na které mají být předměty nájmu užívány, náleží pronajímateli 80% z ceny zápůjčky.

Tyto obchodní podmínky nabývají účinnosti dnem 1.1.2025

GDPR

I. Souhlas se zpracováním osobních údajů pro účely registrace uživatelského účtu

Správcem Vašich osobních údajů je Lucie Mendelová, se sídlem U Bachmače 1624/14, 326 00 Plzeň, IČ: 10682791

Kontaktní údaje správce jsou následující: adresa pro doručování U Bachmače 1624/14, 326 00 Plzeň, adresa elektronické pošty dekorace@menuu.cz, telefon +420 724 591 164.

II. Zákonný důvod zpracování osobních údajů

Zákonným důvodem zpracování Vašich osobních údajů je skutečnost, že toto zpracování je nezbytné pro splnění smlouvy mezi Vámi a správcem nebo pro provedení opatření správcem před uzavřením takové smlouvy ve smyslu čl. 6 odst. 1 písm. b) Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále jen „nařízení“).

III. Účel zpracování osobních údajů

Účelem zpracování Vašich osobních údajů je plnění smlouvy mezi Vámi a správcem či provedení opatření správcem před uzavřením takové smlouvy.

Ze strany správce nedochází k automatickému individuálnímu rozhodování ve smyslu čl. 22 nařízení.

IV. Doba uložení osobních údajů

Vaše osobní údaje budou zpracovávány po dobu trvání účinků práv a povinností ze smlouvy, a dále po dobu nutnou pro účely archivování podle příslušných obecně závazných právních předpisů, nejdéle však po dobu stanovenou obecně závaznými právními předpisy.

V. Další příjemci osobních údajů

Dalšími příjemci Vašich osobních údajů budou zasílatelské společnosti a jiné osoby podílející se na dodání zboží či realizaci plateb na základě kupní smlouvy.

Správce nemá v úmyslu předat Vaše osobní údaje do třetí země (do země mimo EU) nebo mezinárodní organizaci.

VI. Práva subjektu údajů

Za podmínek stanovených v nařízení máte právo požadovat od správce přístup k Vašim osobním údajům, právo na opravu nebo smazání Vašich osobních údajů, popřípadě omezení jejich zpracování, právo vznést námitku proti zpracování Vašich osobních údajů, a dále právo na přenositelnost Vašich osobních údajů.

Pokud byste se domníval(a), že zpracováním Vašich osobních údajů bylo porušeno či je porušováno nařízení, máte mimo jiné právo podat stížnost u dozorového úřadu.

Nemáte povinnost osobní údaje poskytnout. Poskytnutí Vašich osobních údajů je nutným požadavkem pro uzavření a plnění smlouvy a bez poskytnutí Vašich osobních údajů není možné smlouvu uzavřít či jí ze strany správce splnit.